Redakcja serwisu Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych na forum. Publikowane tutaj treści są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami użytkowników forum.tcz.pl.





  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Zapomniany" środek transportu.




 
#1

W dobie drogiego paliwa, zatkanych i zniszczonych dróg, wciąż "nieopłacalny" tylko w Polsce transport rzeczny - takie widoki jak w poniższej galerii to niestety rzadkość i sensacja:

http://wiadomosci.wp.pl/gid,13270378,tit...leria.html



Odpowiedz }
Plusy od




 
#2

szkoda, że lobby paliwowe tak bardzo skutecznie działa, by wszystko co się porusza działało na paliwo; temat tras rzekami wcześniej istniał; jako dziecko widziałem na naszej Wiśle statki pasażerskie; można było z nich korzystać

teraz jest pomysł Pana Wryczy, ale z uwagi na "jednoosobową" walkę pomysł raczej nie będzie miał racjo bytu; a szkoda bo osobiście zamiast jechać autem mógłbym skorzystać z trasy wodnej - potrzeba jednak sporego poparcia politycznego.
dodam, że planowane jest zorganizowanie akcji - imprezy miejskiej, z której dochód ma iść do kasy zbieranej na budowę statku pasażerskiego; ja zamierzam włączyć się do akcji, choć wiem, że potrzeba do tej inicjatywy i prezydenta i posła i kowalskiego
nie kryję się pod nickiem

nazywam się Sławomir Kussowski



Odpowiedz }
Plusy od




 
#3

(2011-03-30, 12:12)robak napisał(a): szkoda, że lobby paliwowe tak bardzo skutecznie działa, by wszystko co się porusza działało na paliwo; temat tras rzekami wcześniej istniał; jako dziecko widziałem na naszej Wiśle statki pasażerskie; można było z nich korzystać

teraz jest pomysł Pana Wryczy, ale z uwagi na "jednoosobową" walkę pomysł raczej nie będzie miał racjo bytu; a szkoda bo osobiście zamiast jechać autem mógłbym skorzystać z trasy wodnej - potrzeba jednak sporego poparcia politycznego.
dodam, że planowane jest zorganizowanie akcji - imprezy miejskiej, z której dochód ma iść do kasy zbieranej na budowę statku pasażerskiego; ja zamierzam włączyć się do akcji, choć wiem, że potrzeba do tej inicjatywy i prezydenta i posła i kowalskiego


Myślę, że to nie lobby paliwowe, a transportowe - za dużo można zarobić przewożąc towary "TIR'ami" i to oni trzymają "nas w szachu" - pokazuje to słabość polskiej polityki i "dbanie o rzeczywisty interes narodowy".

Cod o budowy tego statku pasażerskiego - jak już w innym wątku napisałem - idea, cel słuszne, ale zbyt wiele w tym niewiadomych, np. co do sposobu dalszego wykorzystywania ww. jednostki przez mieszkańców miasta Tczew. Nie będę się zatem powtarzał, mimo wszystko życzę powodzenia.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#4

odnośnie budowy statku - po spotkaniu z inicjatorem otrzymałem materiały; wyliczenia, itp. kilkadziesiąt stron dokumentów

no i może faktycznie - lobby transportowe; tak czy siak - chciałbym, aby przy naszej przystani rzecznej oczekiwały statki na pasażerów; flota może być dowolna, byleby pozwolono mieszkańcom korzystać z uroków i widoków jakie daje Wisła
nie kryję się pod nickiem

nazywam się Sławomir Kussowski



Odpowiedz }
Plusy od




 
#5

(2011-03-30, 13:01)robak napisał(a): odnośnie budowy statku - po spotkaniu z inicjatorem otrzymałem materiały; wyliczenia, itp. kilkadziesiąt stron dokumentów

no i może faktycznie - lobby transportowe; tak czy siak - chciałbym, aby przy naszej przystani rzecznej oczekiwały statki na pasażerów; flota może być dowolna, byleby pozwolono mieszkańcom korzystać z uroków i widoków jakie daje Wisła


Też mi się marzy oraz na nowo ruch typowo przemysłowy - po co te tysiące ton wozić asfaltem, skoro w dół rzeki, można praktycznie "za darmo" żeglować? Ile miejsc pracy by powstało: stocznie, przystanie, centra przeładunkowe, załogi, itp.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#6

(2011-03-30, 18:05)mieczyslaw napisał(a):
(2011-03-30, 13:01)robak napisał(a): odnośnie budowy statku - po spotkaniu z inicjatorem otrzymałem materiały; wyliczenia, itp. kilkadziesiąt stron dokumentów

no i może faktycznie - lobby transportowe; tak czy siak - chciałbym, aby przy naszej przystani rzecznej oczekiwały statki na pasażerów; flota może być dowolna, byleby pozwolono mieszkańcom korzystać z uroków i widoków jakie daje Wisła


Też mi się marzy oraz na nowo ruch typowo przemysłowy - po co te tysiące ton wozić asfaltem, skoro w dół rzeki, można praktycznie "za darmo" żeglować? Ile miejsc pracy by powstało: stocznie, przystanie, centra przeładunkowe, załogi, itp.

nie wierzę, że nie ma wśród urzędników osób, które myślą podobnie; dziwi tylko brak działań polityków - tych decydujących o rozwoju, o finansach, bezpieczeństwie, itp...
coś musi być na rzeczy, że nie ma takich inicjatyw - jakieś lobby działa, tylko do kogo uderzyć? dlaczego wiele pomysłów umiera w zarodku?
polityka to jedno wielkie g...
nie kryję się pod nickiem

nazywam się Sławomir Kussowski



Odpowiedz }
Plusy od




 
#7

(2011-03-30, 18:17)robak napisał(a):
(2011-03-30, 18:05)mieczyslaw napisał(a):
(2011-03-30, 13:01)robak napisał(a): odnośnie budowy statku - po spotkaniu z inicjatorem otrzymałem materiały; wyliczenia, itp. kilkadziesiąt stron dokumentów

no i może faktycznie - lobby transportowe; tak czy siak - chciałbym, aby przy naszej przystani rzecznej oczekiwały statki na pasażerów; flota może być dowolna, byleby pozwolono mieszkańcom korzystać z uroków i widoków jakie daje Wisła


Też mi się marzy oraz na nowo ruch typowo przemysłowy - po co te tysiące ton wozić asfaltem, skoro w dół rzeki, można praktycznie "za darmo" żeglować? Ile miejsc pracy by powstało: stocznie, przystanie, centra przeładunkowe, załogi, itp.

nie wierzę, że nie ma wśród urzędników osób, które myślą podobnie; dziwi tylko brak działań polityków - tych decydujących o rozwoju, o finansach, bezpieczeństwie, itp...
coś musi być na rzeczy, że nie ma takich inicjatyw - jakieś lobby działa, tylko do kogo uderzyć? dlaczego wiele pomysłów umiera w zarodku?
polityka to jedno wielkie g...

Nie mam pojęcia Robak - jakiś czas temu trochę czytałem na ten temat, była jakaś audycja w radiowej trójce, itp. - ministerstwo infrastruktury tłumaczyło się, że brak kasy na inwestycje - gówno prawda. Ludzie z branży mówili, że kasa jakiej potrzebują jest wielokrotnie mniejsza od tej, jaka jest łożona na drogi - a sam wiesz jak działa nasz narodowy program budowy dróg - jedna wielka porażka - budujemy drogo, powoli i do tego w kiepskiej jakości - jedno skończą, to drugie świeżo oddane już się psuje.

Myślę, że nie ma żadnego nacisku na tę kwestię (pytanie dlaczego) w kręgach politycznych - możemy tylko przypuszczać, że nikt z tej branży nie ma pieniędzy by płacić im za pchnięcie odpowiednich zmian.

A, już sobie przypomniałem - jako jedyny kraj zgłosiliśmy obiekcje co do wymagań stawianych międzynarodowemu szlakowi wodnemu wschód-zachód - tylko Polski rząd nie chce przyjąć jakiś tam regulacji, bo za drogo, nie stać nas i u nas się nie opłaca taki transport - kolejne "gówno prawda" - Holandia, Niemcy, Węgry, Belgia, Francja, Austria - tam się opłaca? Jakim cudem?



Odpowiedz }
Plusy od




 
#8

Dziś w Tczewie (sensacja do tego stopnia, że zatrzymywali się ludzie, pewnie z niedowierzania - mi osobiście brakuje takich widoków na Wiśle):

#1.
[Obrazek: 99727909.jpg]

#2.
[Obrazek: 10585546.jpg]



Odpowiedz }
Plusy od




 
#9

Jest pierwsza jaskółka:

Armatorzy przymierzają się do przewozu kontenerów rzeką: z trójmiejskich portów w głąb kraju. Zamówili już nawet projekt płaskodennej barki - specjalnie na Wisłę. Problemem jest fatalny stan utrzymania rzeki, ale to można łatwo zmienić. I to bez szkody dla przyrody

Więcej... http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1...z12tt4wKt2
varium et mutabile semper femina



Odpowiedz }
Plusy od




 
#10

Transport rzeczny jest zwyczajnie nieopłacalny.. i nic tego nie zmieni.
[Obrazek: 71b2d93ed3563d36.jpg]



Odpowiedz }
Plusy od




 
#11

Żegluga śródlądowa jest jak najbardziej opłacalna, na barki zmieści się więcej ładunku niż w pociąg towarowy, także przy dużej ilości przewożonych towarów na pewno wyjdzie taniej. Wadami są m. in. dłuższy czas transportu, kiepska infrastruktura przeładunkowa i zależność od poziomu wody na rzece.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#12

to o czym mówiono już wielokrotnie - lobby paliwowe działa tak mocno, że dziś transport to auto na paliwo

przykładem jest stan pkp, o rzekach już nie wspominając

pewnie wrócimy do tematu za 50 lat Angry
nie kryję się pod nickiem

nazywam się Sławomir Kussowski



Odpowiedz }
Plusy od




 
#13

(2011-04-19, 14:35)WhiteAngel napisał(a): Transport rzeczny jest zwyczajnie nieopłacalny.. i nic tego nie zmieni.

Udowodnij to i poprzyj jakimś argumentem - pisanie zasłyszanych "nie wiadomo skąd" pustych haseł każdemu przychodzi z łatwością. A takich "krzykaczy" nigdzie nie brakuje. Coś co jest w każdym ościennym kraju opłacalne, tylko u nas się nie opłaca?

Proponuję zacząć myśleć i przestać oglądać tyle telewizji.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#14

Wczoraj ta barka stała koło przystani z kolejnym przęsłem Smile



Odpowiedz }
Plusy od




 
#15

Ktoś z Was się orientuje co aktualnie się dzieje w dawnej Stoczni Rzecznej w Tczewie? Zakład żyje jeszcze czy już padł?



Odpowiedz }
Plusy od


Facebook Twitter RSS


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


  © 2015, Motyw "Duende" iAndrew. Modyfikacja i spolszczenie McB 
Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.