Redakcja serwisu Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych na forum. Publikowane tutaj treści są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami użytkowników forum.tcz.pl.





  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pociągów




 
#1

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slaski...omosc.html

Ta tragedia pokazuje, jak ryzykowne jest jeżdżenie teraz nawet na mijankach Tczew-Gdańsk Główny. Jeden błąd i bach, dwa pociągi na jednym torze.
Angel



Odpowiedz }
Plusy od




 
#2

Yay będzie żałoba narodowa Big Grin
Znowu Big Grin
Fajnie rozmieniamy się na drobne z tymi żałobami.
Przez ostatnie 10 lat uzasadniona była jedna - Smoleńsk.
Zanim zaczniecie o śmierci JPII - umarł ze starości. To nie powód do żałoby.

Dlaczego tak mnie mierżą te żałoby? To jest ogromny cios dla budżetu nie tyle państwa co przedsiębiorstw, granie na uczuciach ludzi oraz... skuteczna zasłona dymna na działania kolejnych nierządów.
Ja teraz na te przykład muszę się martwić by zamach na nierząd nie odbył się w maju, bo odwołają koncert Metallici jeśli akurat wtedy wypadnie kolejna żenada narodowa. Przyjeżdża buraczany buc, który nie potrafi nawet po polsku pisać bez błędów ortograficznych i rzecze, że ogłosi żałobę narodową.

Oczywiście rodziny ofiar katastrofy też będą miały przerąbane teraz. Wszystkie te hieny pseudodziennikarskie się rzucą. Ciekawe czy Dżola zrobi wywiad z rannym Tczewianinem LOL.
Eh - wstaje człowiek w niedzielę i nie może nawet odpowiednio uczcić kaca, bo media zalane wiadomościami o pociągach. Hieny wyciągają historie katastrof z przeszłości, wszystkie wiadomości ze świata i kraju zostają przysłonięte.
A wielkie sorki, ale 16 ofiar to jest nic - przy porządniejszym karambolu samochodowym potrafi być podobna ilość. Nie chcę ujmować nic tragizmowi tego wydarzenia, po prostu nie cierpię tej całej medialnej otoczki :/
A na drzewach zamiast liści będą wisieć socjaliści!



Odpowiedz }
Plusy od




 
#3

(2012-03-04, 16:28)kamilus napisał(a): A wielkie sorki, ale 16 ofiar to jest nic - przy porządniejszym karambolu samochodowym potrafi być podobna ilość. Nie chcę ujmować nic tragizmowi tego wydarzenia, po prostu nie cierpię tej całej medialnej otoczki :/

Nie uważam, że 17 ofiar plus mnóstwo rannych to jest nic. Zgadzam się jednak co do irytującej medialnej otoczki.
Na pierwszym miejscu mówi się o planowanej żałobie, że pojechał prezydent, premier, minister taki i sraki. Typowa pokazówka, bo JAKOŚ trzeba się zachować, założyć kask, pokazać się na tle wraku itp. Dopiero potem o ilości ofiar, przypuszczalnych przyczynach itp.
Gdybym leżała ranna w szpitalu, ostatnią rzeczą na którą bym miała ochotę to wizyta jakiegoś polityka.
No ale coś się dzieje, można znów zapalać medialne znicze [*] [*] [*] i tworzyć grupy współczujące na portalach społecznościowych.
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa. J. Tuwim
Offfotopiki



Odpowiedz }
Plusy od




 
#4

http://wiadomosci.wp.pl/kat,132314,title...omosc.html

Hehehe... ciśnie się na usta... "nie kurna - wyprzedzał pod górkę i zmienił pas"...
Co za idioci damn.
A na drzewach zamiast liści będą wisieć socjaliści!



Odpowiedz }
Plusy od




 
#5

Zastanawia mnie jedno - na miejsce katastrofy pojechał prezydent, premier, minister zdrowia, minister transportu i jeszcze chyba paru ministrów. Gdzie w tym czasie był PRYMAS?
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa. J. Tuwim
Offfotopiki



Odpowiedz }
Plusy od




 
#6

Nie poinformowano go na czas, że będzie kolejna żenada narodowa i jest wtopa Wink
A na drzewach zamiast liści będą wisieć socjaliści!



Odpowiedz }
Plusy od




 
#7

(2012-03-05, 00:41)kamilus napisał(a): http://wiadomosci.wp.pl/kat,132314,title...omosc.html

Hehehe... ciśnie się na usta... "nie kurna - wyprzedzał pod górkę i zmienił pas"...
Co za idioci damn.

Mnie zastanawia co innego - jeśli na głównej, magistralnej linii kolejowej, możliwe jest, że znajdą się dwa pociągi, jadące w przeciwnych kierunkach i dojdzie do zderzenia, to w jakim stanie są pozostałe linie, te podrzędne, podmiejskie, lokalne? To nie jest pierwszy tego typu wypadek w PKP, gdzie okazuje się, że nie ma zabezpieczeń, by nie wpuścić na jeden tor dwóch składów z przeciwnych kierunków, a jeśli już do tego dojdzie, by je w porę zatrzymać, lub choćby ostrzec maszynistów. Już nie wspomnę o tym, że systemy takie powinny być zdublowane, a w ostateczności powinna zadziałać automatyka, która co prawda unieruchomi całą magistralę, ale nikt nie zginie.
Przecież to nie droga, budowa takiego systemu, to nic skomplikowanego.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#8

(2012-03-05, 00:41)kamilus napisał(a): http://wiadomosci.wp.pl/kat,132314,title...omosc.html

Hehehe... ciśnie się na usta... "nie kurna - wyprzedzał pod górkę i zmienił pas"...
Co za idioci damn.

W symulacji raczej nie chodzi o to dlaczego zderzyły się czołowo, tylko jak wyglądał sam moment zderzenia; czemu jedna lokomotywa lepiej zniosła uderzenie, czemu tak akurat ułożyły się wagony itd.

mieczysław:
Masz rację, mamy XXI wiek, a nie są stosowane żadne, nawet podstawowe zabezpieczenia przed taką sytuacją. Powinny być zabezpieczenia wskazujące czy tory są przejezdne, np. na zasadzie "obwodu zamkniętego" pomiędzy jedną, a drugą szyną czy jakieś bramki ustawione za zwrotnicami, które monitorowałyby ruch na danym torze. Kiedyś w tv widziałem system chroniący przed "czołówką" pociągów zbudowany na postawie urządzeń GPS. Tylko czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się w przypadku dwóch torów ułożonych blisko siebie (niedokładność pomiaru o 1,5m mogłaby zatrzymać prawidłowo jadące pociągi)?
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
Stanisław Lem



Odpowiedz }
Plusy od




 
#9

Systemy systemami, na pekapie panuje burdel informacyjny. W zeszłym roku pamietam była taka sytuacja, że maszynista mojego pociągu miał jeden rozkład jazdy a kierujący ruchem w Pszczółkach jeszcze inny.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#10

geo, burdel, burdelem, ale automatyka nie powinna puścić na jeden tor dwóch pociągów jadących w przeciwnych kierunkach. Można takie zabezpieczenia zrobić, są idiotoodporne, proste i skuteczne, a jeśli się je zdubluje, to praktycznie wykluczysz wszelkie możliwości pomyłki, błędu systemu.
Lukee, taki system można zbudować bez użycia GPS'u. Np. na linii Gdynia - Warszawa jest system, który liczy osi wagonów - na dany odcinek musi wjechać tyle samo osi, co zjechać, czyli zawsze parzyście. Jeśli system zliczył nieparzystą wartość, tzn. że pociąg albo zatrzymał się i tor jest zajęty, albo wystąpił błąd, ale to się później inaczej weryfikuje.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#11

Dajcie, ludzie, spokój. Zostawcie to ekspertom.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#12

media to parszywe hieny, na kolei i tak nic sie niestety dłuugo nie zmieni. Szkoda tylko ofiar tego wypadku/katastrofy.



Odpowiedz }
Plusy od




 
#13

Wczoraj w jakimś serwisie podali, że był to odcinek nie zmodernizowany. Podobno było światło stop, podobno też było światło warunkowo zezwalające na wjazd.... poczekajmy na zakończenie prac komisji
Rozmowa czasem boli...



Odpowiedz }
Plusy od




 
#14

(2012-03-05, 11:58)Daniel napisał(a): Dajcie, ludzie, spokój. Zostawcie to ekspertom.

Przecież jesteśmy Polakami. Jak postawisz pół litra to będziemy najlepszymi ekspertami Wink
A na drzewach zamiast liści będą wisieć socjaliści!



Odpowiedz }
Plusy od




 
#15

(2012-03-05, 11:58)Daniel napisał(a): Dajcie, ludzie, spokój. Zostawcie to ekspertom.

Tylko widać, jak eksperci o to dbają...Undecided
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
Stanisław Lem



Odpowiedz }
Plusy od


Facebook Twitter RSS


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


  © 2015, Motyw "Duende" iAndrew. Modyfikacja i spolszczenie McB 
Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.